Yhdistys

Sinisten vaunujen ystävät ry on 2019 perustettu aatteellinen yhdistys joka pyrkii säilyttämään elävää rautatiehistoriaa. Toiminta keskittyy vanhan rautatiekaluston kunnostus-, ylläpito- ja liikennöintitoimintaan. Kalustolla voidaan liikennöidä ympäri
Suomen. Museokalustoa kunnostetaan, ylläpidetään ja liikennöidään vapaaehtoisvoimin. Toimimme yhteistyössä VR:n ja rautatiemuseon sekä muiden museotoimijoiden kanssa. Yhdistys opastaa ja kouluttaa henkilöstöään jatkuvasti toiminnan eri osa-alueilla. Yhdistyksen suurin kuluerä on vaunujen kunnostus sekä ylläpito ja säilytys.

Halutessanne tukea vanhan rautatiekaluston ja elävän rautatiehistorian säilymistä, teette sen parhaiten liittymällä kannatus-, tai tukijäseneksemme tai ryhtymällä yhteistyökumppaniksemme.

Kannatus-, tai tukijäseneksi voi liittyä kuka tahansa, eikä liittyminen edellytä käymistä talkoissa, osallistumista käytännön toimintaan tai sisällä muita sitoumuksia. Yhteistyökumppaneiksi otamme yrityksiä ja yhteisöjä.

Yhdistystä voi myös tukea liittymällä vapaaehtoiseksi talkoolaiseksi ja osallistumalla talkoisiin, joita yhdistys järjestää kuukausittain. Monipuolista ja mukavaa tekemistä löytyy kaikille ja harrastus on myös koko perheelle sopiva. Talkoisiin ja vapaaehtoistoimintaan osallistuminen ei vaadi jäsenyyttä.

Tervetuloa mukaan!